Samen fietsen

Inburgeren moet men
Dat is Nederlands leren
Maar wie leert hen
Dit land te waarderen

Een nieuw bestaan
Een misgund huis
Problemen komen en gaan
Ver weg van thuis

Velen door angst overmand
Alles verandert in Nederland
Gaat het dan toch kapot
Dan maar beter opgerot

Zijn ze niet hetzelfde als wij
Of zien ze niet hetzelfde als jij
Hoe toch dit land waarderen
Laten we hen het fietsen leren

“Langs weilanden
vol grazende koeien
Langs bollenvelden
Vol tulpen

Molens in de zon
De dijken op
Zie de zee
Dit keer niet bedreigend”

Want mooi is voor iedereen
Hetzelfde
Als je het eenmaal ziet

image

3 Reacties to “Samen fietsen”

  1. mullertje Says:

    *kuch*

    Wie ben ik?
    (Tekst (en muziek); Wouter Muller (zwager))
    Je vader en je moeder hebben nooit zoveel gezegd. Hadden al hun krachten nodig voor hun eigen gevecht. Ze zijn inmiddels de aanpassing voorbij. Maar de vraag is blijven liggen ‘Wie ben jij?, Wat is een indo?’
    Het huis waar ik ben geboren, heb ik nooit goed gekend. Alle foto’s zijn verloren of voor anderen bestemd. De tuin waar ik heb leren lopen, mijn eerste stappen heb gezet, is verdwenen daar in de tropen of door anderen bezet.
    Ik was te jong om weg te waaien als een blaadje in de wind. Ik was te jong voor de storm in die jaren, de jaren van een kind.
    Dus, wie ben ik om terug te willen keren naar de plaats waar ik geboren ben? Wie ben ik om nu iets te beweren van een tijd die ik niet ken. Wie ben ik, wie zegt me wie ik ben?
    Ben ik door de storm in mijn verleden blijvend uit mijn eigen koers geraakt? Heb ik door een weggeraakt verleden niet een ander van mezelf gemaakt?
    Wie ben ik? Wie ben ik? Wie ben ik?
    Oh, wie ben ik, wie zegt me wie ik ben?

Geef een reactie

